На зображенні може бути: 5 людей, люди стоять та у приміщенніОбдарована молодь – це майбутня інтелектуальна еліта України, її майбутній світовий авторитет. Робота педагогічного колективу «Подільського науково-технічного ліцею для обдарованої молоді» спрямована на забезпечення формування інтелектуального потенціалу ліцеїстів, розвитку їхнього творчого потенціалу, надання їм підтримки в пошуку свого місця в нашій молодій державі.
Однією із форм такої роботи є співпраця із закладами вищої освіти, метою якої є ознайомлення молоді з професіями та перспективами, науковими напрямками, якими займаються науковці вищої школи.
У межах співпраці з ВНТУ в ліцеї протягом 04.10-08.10 відбувся традиційний Тиждень науки. Кожен навчальний день у ліцеї був присвячений ознайомленню та популяризації певного наукового напрямку та отримував продовження у стінах ВНТУ.
Тиждень науки розпочався заходами, які проводили вчителі методичної асоціації суспільно-гуманітарних наук.
У межах тижня було проведено ряд цікавих та змістовних заходів:
  • учні 8 ТІ 1 та 8 Ті 2 класів взяли участь в інтерактивній перерві "Puzzle Story". Перемогла команда 8 TI 2, яка швидше справилась із поставленими завданнями;
  • учні 10 класів представили інсценізовані уривки із повісті Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я".
Також ліцеїсти мали змогу ознайомитися з відеопрезентацією "Нова редакція українського правопису", виставкою учнівських пресрелізів "Стежками історії Вінниччини" та відвідати галерею "Видатні постаті Поділля".
В аудиторіях ВНТУ ліцеїсти розпочали знайомство із факультетами університету. Науковцями та студентами ФІРЕН та ФМТ були представлені презентації приладів і наукових розробок.
Вівторок - день наук художньо-естетичного циклу.
Що це так пахне? Цей запах з дитинства!!! Це дівчата 10ФХ Гонта Л., Лукашевич І. та Івасюк М. проводять майстер-клас із виготовлення цукрових фігурок.
Уперше цьогоріч ліцеїсти та вчителі поринули у віртуальний простір у STEM-лабораторії в супроводі Гнидюка Антона під керівництвом Кокуци О.О. Також учні мали можливість спостерігати за роботою верстата з ЧПУ та друком моделей на 3D-принтері. І на завершення Хом'юк Максим, учень 8-ТІ1 класу, провів інтерактивний урок у форматі гри-конкурсу "Цікаве креслення".
У середу 06.10.21 день фізико-математичних наук розпочався із демонстрації кращих учнівських презентацій, присвячених історичним сторінкам й актуальним проблемам математики сьогодення.
Ліцеїсти мали змогу в інтерактивному коридорі переглянути роботи ліцеїстів 10-М класу Ляшенко Олександри -«Історія математики крізь віки», 10-М1 класу Мудрик Владислава – «Геометрія і мистецтво», Онищука Ігоря - «Математичні проблеми сучасності», виконані під керівництвом учителя математики Джереловської І.М.
У зоні відпочинку вчителі математики Попова І.В. та Бурдейна Л.І. провели захоплюючу інтерактивну вікторину «Математичний калейдоскоп», під час якої учасники за правильні відповіді отримували інтелектуальну «валюту» - жартівливі «петровичі», яку можна було матеріалізувати в математичному кіоску, придбавши при цьому смачне печиво.
В інтерактивному коридорі продовжилась демонстрація відеоекскурсії «Геометрія в архітектурі» (керівник вчитель Півторак А.А.) та «Чудова сімка» (керівник вчитель Липовий І.Г.).
Майстер-клас «Латинські квадрати для шифрування даних», який викликав велику зацікавленість ліцеїстів, провів учитель Петрушенко О.Ю.
Цікаві досліди «Фізика на кухні» продемонстрував вчитель фізики Клапущак В.М.
Під керівництвом учителя фізики А.П. Блащука ліцеїст Нечепорюк В. (11-М клас) продемонстрував нанооптичні ілюзії, а Новіков Д. (11-М клас) зробив екскурс у дитинство великих українських роботів.
У цей день науковцями та студентами ФБТЕГП ВНТУ були представлені презентації приладів і наукових розробок. Ліцеїсти познайомились з можливостями застосування інновацій цього наукового напрямку та перспективами працевлаштування після закінчення навчання з обраних спеціальностей.
День наук природничого циклу розпочався з «Кульки настрою», де учні 10-ФХ класу роздавали кульки-смайлики, які були надуті за допомогою вуглекислого газу, що виділявся при взаємодії етанової кислоти з натрій гідроген карбонатом. Естафету продовжила відеопрезентація " Великі географічні відкриття". Під керівництвом Любавіної Д.С. та Стефанкової В.О. відбувалася біологічна вікторина "Клітинний світ живого". Під час заходу ліцеїсти заглядали через окуляр мікроскопа й намагалися відгадати клітини крові, шкіри, сперматозоїди і яйцеклітини людини. За правильно вказані назви препаратів - переможці, серед яких були й вчителі, отримували солодкі подарунки. Команди ліцеїстів та вчителів змагались в інтелектуальній грі "Хто зверху", яка проходила у два етапи. У першому етапі вчителі перемогли, але в другому, вирішальному етапі, перемогли ліцеїсти. Під час конкурсу учні демонстрували ґрунтовні знання з хімії та біології, свою ерудицію та організованість. Учителі гідно боролися за перемогу не піддаючись вихованцям. Під час гри було багато позитивних емоцій. На наступній перерві перехопила естафету хімічна демовікторина. Ліцеїсти 9-ФХ класу Середа М., Ружицька М., Притуляк Є., Назаренко А., Даниленко К., Рисинець А. підготували хімічні досліди. Завданням ліцеїстів було продивитися дослід та його результати і вже після відтворити на фліпчарті хімічні рівняння реакцій, що відбувались під час демонстрації та пояснити процеси, що супроводжували явища. Глядачі продемонстрували свої знання з хімії та вміння використовувати їх для пояснення явищ, які спостерігають. Найбільш активні ліцеїсти отримали додаткові оцінки з хімії.
У стінах ВНТУ відбулась презентація науковцями приладів і розробок ФКСА та ІнЕБМД. Перед ліцеїстами виступив Бесікало О.В., в. о. завідувача кафедри АІІТ, професор розповів про створення й використання інформаційних технологій та систем у різних галузях людської діяльності; принципи оптимізації, моделі і методи прийняття рішень за умов невизначеності, закономірності розбудови комп’ютерних комунікацій та систем, впровадження інтелектуальних технологій, створення новітніх систем накопичування, переробки, збереження інформації та комп’ютерних систем управління, автоматизації бізнес-процесів та професії, які можуть отримати ліцеїсти після закінчення ФКСА, що надають можливість подальшого працевлаштування на провідних ІТ-підприємствах м. Вінниці, зокрема у фірмах Win Interactive, Delphi, Playtika, Спільна справа тощо. Науковці кафедри комп’ютерних систем управління розповіли про розробки та використання комплексів програмно-апаратного забезпечення, баз даних і вебтехнологій, інформаційних технологій для комплексної автоматизації на всіх рівнях: від виробничих та технологічних процесів до організації фінансової, кадрової, соціальної та інших видів діяльності Ліцеїсти зачаровано слухали Мокіна В. Б., завідувача кафедри системного аналізу та інформаційних технологій, доктора технічних наук, професора, про можливості та застосування штучного інтелекту.
Останній день Тижня наук був присвячений знайомству з науковою бібліотекою ВНТУ. Працівники бібліотеки презентували можливості свого закладу та ознайомили ліцеїстів 8-ТІ класу з видатними постатями Вінниччини. У ліцеїстів 10 та 11 класів відбулась зустріч з проректором з науково-педагогічної роботи й соціальних комунікацій доктором політичних наук, професором Денисюк С.Г., яка ознайомила ліцеїстів з напрямками та темами наукових проєктів, які пропонуються ліцеїстам до виконання під керівництвом науковців ВНТУ. Про місце математичних наук у соціології розповів кандидат філософських наук, доцента кафедри філософії й гуманітарних наук ВНТУ Анатолій Теклюк. Ліцеїсти пройшли тести, які дали змогу самооцінки особистості.
Віримо, що насичений Тиждень науки не залишив жодного ліцеїста байдужим, а можливо, навіть допоміг визначитись із професійним майбутнім!
На зображенні може бути: 1 особа та у приміщенніНа зображенні може бути: 2 людини та люди стоятьНа зображенні може бути: 1 особа, стоїть та у приміщенніНа зображенні може бути: 5 людей, люди стоять та у приміщенніНа зображенні може бути: 1 особа, стоїть та у приміщенніНа зображенні може бути: 1 особа, стоїть та у приміщенніНа зображенні може бути: 2 людини та у приміщенніНа зображенні може бути: 1 особаНа зображенні може бути: одна або кілька осіб, люди стоять та у приміщенні